Van Yokohama naar Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van George en Tineke Rijnaard - WaarBenJij.nu Van Yokohama naar Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van George en Tineke Rijnaard - WaarBenJij.nu

Van Yokohama naar Tokio

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg George en Tineke

11 April 2018 | Japan, Tokio

11 april Tokio

Vanmorgen om 8 uur uitgecheckt bij de Volendam en met de bus op weg naar Tokio.
Onderweg een berg opgereden met een fabelachtig uitzicht, alleen regende het zo hard dat we niet eens de bus uit konden omdat het zo hard regende en waaide dat we meteen weer naar beneden zijn gegaan. Daarna een originele Japanse lunch in een groot restaurant. Ik heb niet veel gegeten maar proef overal wat van en sommige dingen zijn heerlijk maar er zijn ook dingen waar ik niet aan ga beginnen, maar het is altijd spannend.
Om 2 uur aangekomen in Tokio. Een stad met 13 miljoen mensen. Dat is ook wel te zien want je ziet overal heel hoge gebouwen en heel veel wegen dieallemaal over elkaar heen lopen Nog even wat gewinkeld in een authentieke straat met allemaal Japanse bijzonderheden en een bezoek aan een Japanse Tempel. Het is hier overigens wel heel erg schoon. Alle toiletten zijn bidets zodat je helemaal schoon weer naar buiten komt. Alles werkt ook overal en er is niets stuk of smerig.

We zitten in een groot hotel met een kamer op de 36e verdieping met een fenomenaal uitzicht over de stad. We gaan nu even wat eten en nemen straks een foto van het uitzicht bij avond met alle lichtjes. Morgen om 6 uur op, want om 7uur staat de bus klaar om ons naar het vliegveld te brengen.
Om 10.15 vliegen we met de KLM naar Amsterdam, waar we door het tijdsverschil om 3.15 aankomen. Met de auto en hopelijk zonder files naar huis en 's avonds weer heerlijk in ons eigen bed.

George en Tineke

Beste allemaal, Wij vertrekken 26 maart voor 18 dagen naar China en Japan. Wij kijken er erg naar uit want deze reis stond al langer op ons verlanglijstje. We hebben dit reisboek geopend om voor ons zelf een leuke herinnering te hebben aan deze reis, maar ook voor onze kinderen en kleinkinderen en vrienden om mee te kijken naar onze belevenissen. Ik stuur deze eerste opzet naar iedereen waarvan wij denken dat ze het interessant vinden. Zo niet verwijder jezelf van de mailinglijst.

Actief sinds 13 April 2018